Gyógyhír Magazin 2016-08-08

Tippek a nyári fáradtság enyhítésére


Tudta-e, hogy nemcsak tavaszi fáradtság létezik, hanem nyári fáradtság is? Ha egy pihenéssel töltött hét sem enyhít a kimerültségén, elképzelhető, hogy valamilyen egészségügyi probléma áll a háttérben. Adunk néhány tanácsot, mit tehet ellene.



A tavaszi fáradságon túl a forró nyári hónapok is megviselhetik a szervezetet. A krónikus fáradtság hátterében vérszegénység is állhat, amit – ha a probléma nem súlyos – némi csalánteával otthon is orvosolhatunk, hiszen a csalán vérképző hatású gyógynövény. Készítsen házi gyümölcslevet! Most kedvünk szerint válogathatunk a lé- és vitamindús zöldségek és gyümölcsök között, melyekben rengeteg hasznos sejtvédő, antioxidáns, vitamin, ásványi anyag, nyomelem és enzim van – mondta Keviczki Viktória dietetikus. A nem ritkán tartósítószerrel kezelt, készen kapható levek helyett készítsünk mi magunk koktélokat, így a napi folyadékbevitel jelentős részéről is gondoskodhatunk. A szakemberek ugyanis nem győzik eléggé hangsúlyozni ennek fontosságát. Répa, alma, uborka... A sárgarépa leve szabályozza a vérnyomást, segíti az emésztést, tisztítja a vesét, erősíti a májat és a beleket. A szem és a fogak is egészségesebbekké válnak tőle. Keverhetjük egy kis almalével, sőt citrommal is. Az alma a kimerültség és a depresszió ellenszere. Csökkenti a vérnyomást, a vérzsír szintet, és mivel sok benne a ballasztanyag, tisztítja a beleket, erősíti a fogínyt, a gyenge vénák falát, kálium-, magnézium- és vasforrás. Ha a répát céklával turmixoljuk, tisztító hatású koktélt kapunk, amely a menstruációs panaszokat is enyhítheti. A sárgarépát uborkalével, petrezselyemmel is kombinálhatjuk. Az uborka jó vízhajtó, magas- és alacsony vérnyomásra is hasznos, bőrbetegségekre is alkalmazzák. A friss saláta és mozgás Friss zöldségekből salátát készíthetünk, hidegen sajtolt olajak és különböző magvak felhasználásával. A krónikus kimerültséggel együtt járó alvászavart pedig enyhíthetjük egy kis kamillaolajjal. Lefekvés előtt kenjük be magunkat vele, de az is elég lehet, ha a hálószobában párologtatjuk. A rendszeres testmozgás, leginkább az aerob edzések, például séta, úszás, kerékpározás vagy kocogás csökkentheti a kimerültséget és javíthatja a fizikai erőnlétet. Dózsa-Kádár Dóra



Cikkajánló


Ezért is jók a bioélelmiszerek Gyógyhír Magazin
„A sport a test útján nyitja meg a lelket” Gyógyhír Magazin
MOZGÁSSAL az egészségért 2. rész Gyógyhír Magazin
Folyadék, rost, mozgás: előzzük meg a székrekedést! Gyógyhír Magazin
Mozgás az egészségért – ősszel is Gyógyhír Magazin
Így maradjon egészséges utazás alatt Gyógyhír Magazin

Rovatok

A Gyógyhír Magazin megkérdezte Állatgyógyászat Allergia Alternatív terápiák Alvászavar Betegellátás, kórházak Betegjogok Betegségek tünetei Bőrvédelem, a bőr tünetei Cukorbetegség Daganatos betegségek Egészség - gazdaság Egészség-Tudomány Egészséges életmód, egészséges táplálkozás Egyéb Emésztőszervi betegségek Epebetegségek Étrendkiegészítők Étrendkiegészítők, vitaminok, ásványi anyagok Fájdalom, fájdalomcsillapítás Fejfájás Felsőlégúti megbetegedések, influenza Férfiak egészségügyi problémái Fertőző betegségek, járványok Fogyókúra Fül-orr-gégészet Genetika Gyermekellátás - gyermekgyógyászat Gyermekvállalás, gyermeknevelés Gyógyfürdők, strandok Gyógykonyha receptek Gyógynövények a gyógyításban Haj-bajok Hatósági hírek, figyelmeztetések Hormonális megbetegedések Ideggyógyászati megbetegedések Idősothonok Interjú Intim higiénia Kullancsok Lelki problémák, pszichiátriai betegségek Logopédia Magánegészségügy Magas vérnyomás Májbetegségek Meddőség Mobilapplikációk Mozgásszervi betegségek Nemibetegségek Neurológiai betegségek Nők egészségügyi problémái Nyaki- és gerincproblémák Olvasóink receptjei Önsegélyező- és egészségpénztárak PR cikkek Pszichiátria Pszichológia Sebkezelés, sérülések Száj- és fogászati megbetegedések Szemészet Szex, szerelem, család Szív- és érrendszeri betegségek Táplálkozási tanácsok Tesztek Tüdő- és légúti betegségek Tudomány Változó kor Védőoltások Vérszegénység, vashiány Vese- és húgyúti betegségek Visszérproblémák


adatvédelmi nyilatkozat   |   jognyilatkozat   |   elérhetőségeink   |   médiumajánlat

Weboldal üzemletetés: Iwebs


6268292 látogatónk volt eddig