Gyógyhír Magazin 2018-04-12

5 trükk az álmatlanság legyőzésére


A kényelmes ágy és párna, a 20 fok körüli hőmérséklet, a csend és a sötétség a jó alvás alapja. De mi tegyen az, aki mégsem tud megfelelően pihenni? Adunk néhány tanácsot.



1. Kerüljük a nikotint, koffeint, alkoholt és egyéb stimuláló szereket
A koffein élénkítő hatása hosszú órákon át tarthat, ezért a délutáni kávé vagy teafogyasztás nagyban befolyásolja az elalvásunkat. Az alkoholnak nyugtató hatása van az elalvás előtti néhány órában – ám éjszakai ébredést okozhat. Ha bizonyos gyógyszereket szedünk, hathatnak úgy, mint a stimulánsok – ilyenek az érszűkítőket tartalmazó orrcseppek vagy az asztmás inhaláló.

2. Lefekvés előtt már ne eddzünk!
A napközben végzett testmozgás az alvás minőségét és időtartamát is javítja. Ugyanakkor vigyázni kell arra, hogy közvetlenül lefekvés előtt ne eddzünk, mert az endorfintermelés miatt  serkentő hatása van. Végezzünk az aktív testmozgással legalább 3 órával lefekvés előtt.

3. Tablet, telefon, laptop ne!
Ha álmatlanságtól szenvedünk, ne az ágyból bonyolítsuk a telefonbeszélgetéseket, ne számítógépezzünk ott, lehetőleg az egész hálószobából zárjuk ki ezeket a dolgokat. Az elektromos eszközök kijelzőjéből jövő fény gátolja az alváshoz szükséges melatonin termelését. A melatonin a tobozmirigyben termelődik, működése nagyban függ attól, hogy mennyi fény jut el a tobozmirigyig. Mikor a fény áthalad a retinán, az agy üzenetet küld a tobozmirigynek, hogy csökkentse a melatonin termelését, így következik be az ébredés. Mikor gyenge a fényhatás, az agy a melatonin termelésére stimulálja a tobozmirigyet; ez felkészíti testünket az alvásra. A tobozmirigy sötétben a legaktívabb, ezt a normál ritmust zavarja meg az ágyban nézett telefon, tablet kijelzőjéből érkező fény!

4. Lefekvés előtt már ne együnk!
A késői vacsora vagy nassolás aktiválja az emésztőrendszert, és felébreszt. Ha gyomorégéstől vagy refluxtól szenvedünk, főleg kerüljük, mivel az emésztési gondokat a vízszintes helyzet csak súlyosbítja. 

5. Végezzünk egyszerű légzőgyakorlatot
Ez nem csupán alvászavarokra jó technika, hanem mivel az egész paraszimpatikus idegrendszert megnyugtatja és ellazítja a testet, ezért erősen ajánlott szorongás, stressz esetén is. 


Cikkajánló


Ezért is jók a bioélelmiszerek Gyógyhír Magazin
„A sport a test útján nyitja meg a lelket” Gyógyhír Magazin
MOZGÁSSAL az egészségért 2. rész Gyógyhír Magazin
Folyadék, rost, mozgás: előzzük meg a székrekedést! Gyógyhír Magazin
Mozgás az egészségért – ősszel is Gyógyhír Magazin
Így maradjon egészséges utazás alatt Gyógyhír Magazin

Rovatok

A Gyógyhír Magazin megkérdezte Állatgyógyászat Allergia Alternatív terápiák Alvászavar Betegellátás, kórházak Betegjogok Betegségek tünetei Bőrvédelem, a bőr tünetei Cukorbetegség Daganatos betegségek Egészség - gazdaság Egészség-Tudomány Egészséges életmód, egészséges táplálkozás Egyéb Emésztőszervi betegségek Epebetegségek Étrendkiegészítők Étrendkiegészítők, vitaminok, ásványi anyagok Fájdalom, fájdalomcsillapítás Fejfájás Felsőlégúti megbetegedések, influenza Férfiak egészségügyi problémái Fertőző betegségek, járványok Fogyókúra Fül-orr-gégészet Genetika Gyermekellátás - gyermekgyógyászat Gyermekvállalás, gyermeknevelés Gyógyfürdők, strandok Gyógykonyha receptek Gyógynövények a gyógyításban Haj-bajok Hatósági hírek, figyelmeztetések Hormonális megbetegedések Ideggyógyászati megbetegedések Idősothonok Interjú Intim higiénia Kullancsok Lelki problémák, pszichiátriai betegségek Logopédia Magánegészségügy Magas vérnyomás Májbetegségek Meddőség Mobilapplikációk Mozgásszervi betegségek Nemibetegségek Neurológiai betegségek Nők egészségügyi problémái Nyaki- és gerincproblémák Olvasóink receptjei Önsegélyező- és egészségpénztárak PR cikkek Pszichiátria Pszichológia Sebkezelés, sérülések Száj- és fogászati megbetegedések Szemészet Szex, szerelem, család Szív- és érrendszeri betegségek Táplálkozási tanácsok Tesztek Tüdő- és légúti betegségek Tudomány Változó kor Védőoltások Vérszegénység, vashiány Vese- és húgyúti betegségek Visszérproblémák


adatvédelmi nyilatkozat   |   jognyilatkozat   |   elérhetőségeink   |   médiumajánlat

Weboldal üzemletetés: Iwebs


6268251 látogatónk volt eddig