Gyógyhír Magazin 2018-04-25

Sporttal a tavasz felé


Az emberi test úgy lett „megalkotva”, hogy az egészséges élethez rendszeresen mozognunk kell. Tavasszal valósággal hív minket a természet, a szabad tér, itt az ideje, hogy ne csak az idővel fussunk versenyt. Ajánlunk néhány mozgásformát, amelyek bátran pályázhatnak a legjobb szabadban végezhető tavaszi sportok címre.



A kangoo jumps – alapkellékének, az ellipszis rugós és feszítő szalagos kialakítású kangoo cipőnek köszönhetően – védi az ízületeket és a gerincet, tehát jó választás annak, aki térdét, bokáját és a gerincét nem szeretné túlterhelni mozgás közben. Rövid bemelegítés, majd egy 20 perces aerob edzés alatt – melynek lényege, hogy a pulzusszám a 170-190-es tartományban mozogjon – a kangooval bizonyítottan 25%-kal több kalóriát égetünk el, mint más sporttal. Ezenkívül erősíti az immunrendszert, a szívet és a tüdőt.
A görkorcsolyázás az egyik legjobb zsírégető mozgásforma, de élvezeti faktora sem elhanyagolható. Fél óra alatt mintegy 300 kalóriát égethetünk el vele. Használatakor azonban ne feledkezzünk el a megfelelő biztonsági felszerelésről!
A rollerezés ma már nem csak a gyerekek kiváltsága, sőt időseknek kifejezetten ajánlott, mivel nagyon jól fejleszti a koordinációs képességeket és az egyensúlyérzéket. 
A manőverezés által az egész test mozog, erősödik a vázizom.
A power jóga, vagy más néven dinamikus jóga a hagyományos ászanákat használja, csupán egy kicsit tüzesebben, erőteljesebben, élettelibben. Számos élettani hatása mellett (javítja a vérkeringést, méregtelenít, oldja a felgyülemlett stresszt és feszültséget) lelkünket is táplálja, főként, ha sikerül a gyakorlatokat a természetben – vízparton, erdei tisztáson, panorámát nyújtó domboldalon – elvégezni.
A tavasz örök slágere természetesen a kerékpár. Aki kerékpárral jár dolgozni, az nemcsak a környezetért, hanem saját egészségéért is sokat tesz, hiszen a biciklizés edzi leghatásosabban a szív- és vérkeringési rendszert, s a mozgás során lezajló biokémiai változások által kedvezően befolyásolja a vér zsírsav- és lipidtartalmát.
S végül jöjjenek a nagy klasszikusok: úszás, túrázás, futás. Napi félóra könnyed tempójú úszással ugyanúgy 200 kalóriát égetünk, mint egy könnyű gyalogtúrán félóránként. 
A sportok királynője pedig semmivel sem felülmúlható, ennél hatékonyabb kardioedzés ugyanis nemigen létezik.

Járányi Gitta 


Cikkajánló


Vigyázz, kész, nyár! Gyógyhír Magazin
Egyen gombát a szellemi frissességért! Gyógyhír Magazin
A tavaszi megújulást a bőrrel és a hajjal kezdjük! Gyógyhír Magazin
Elkerülhetetlen az izomláz? Gyógyhír Magazin
Ezért is jók a bioélelmiszerek Gyógyhír Magazin
„A sport a test útján nyitja meg a lelket” Gyógyhír Magazin

Rovatok

A Gyógyhír Magazin megkérdezte Állatgyógyászat Allergia Alternatív terápiák Alvászavar Betegellátás, kórházak Betegjogok Betegségek tünetei Bőrvédelem, a bőr tünetei Cukorbetegség Daganatos betegségek Egészség - gazdaság Egészség-Tudomány Egészséges életmód, egészséges táplálkozás Egyéb Emésztőszervi betegségek Epebetegségek Étrendkiegészítők Étrendkiegészítők, vitaminok, ásványi anyagok Fájdalom, fájdalomcsillapítás Fejfájás Felsőlégúti megbetegedések, influenza Férfiak egészségügyi problémái Fertőző betegségek, járványok Fogyókúra Fül-orr-gégészet Genetika Gyermekellátás - gyermekgyógyászat Gyermekvállalás, gyermeknevelés Gyógyfürdők, strandok Gyógykonyha receptek Gyógynövények a gyógyításban Haj-bajok Hatósági hírek, figyelmeztetések Hormonális megbetegedések Ideggyógyászati megbetegedések Idősothonok Interjú Intim higiénia Kullancsok Lelki problémák, pszichiátriai betegségek Logopédia Magánegészségügy Magas vérnyomás Májbetegségek Meddőség Mobilapplikációk Mozgásszervi betegségek Nemibetegségek Neurológiai betegségek Nők egészségügyi problémái Nyaki- és gerincproblémák Olvasóink receptjei Önsegélyező- és egészségpénztárak PR cikkek Pszichiátria Pszichológia Sebkezelés, sérülések Száj- és fogászati megbetegedések Szemészet Szex, szerelem, család Szív- és érrendszeri betegségek Táplálkozási tanácsok Tesztek Tüdő- és légúti betegségek Tudomány Változó kor Védőoltások Vérszegénység, vashiány Vese- és húgyúti betegségek Visszérproblémák


adatvédelmi nyilatkozat   |   jognyilatkozat   |   elérhetőségeink   |   médiumajánlat

Weboldal üzemletetés: Iwebs


6404117 látogatónk volt eddig