Gyógyhír Magazin 2018-06-02

Készüljünk a nyárra!


Sokan úgy tartják, hogy a nyár a külsőségeket tekintve olyan, mint a tavasz a lakásfelújítás fanatikusainak. Egyik napról a másikra jön a gondolat, hogy ideje formába lendülni, hogy a szó átvitt és valós értelmében is jól érezzük magunkat a bőrünkben.



Ahhoz, hogy a nyári szezonra csúcsformába hozzuk magunkat, ne divatdiétát válasszunk, változtassunk inkább az életmódunkon – tanácsolja Keviczki Viktória, dietetikus. Ahhoz, hogy a leadott kilók hosszútávon is távol maradjanak, egészségesen és tudatosan kell táplálkoznunk és figyelnünk kell a testmozgásra, a sportra is. Hogy mit is jelent a tudatos és egészséges fogyókúra? Azt, hogy minden makro- és mikrotápanyagot olyan arányban juttatunk a szervezetbe, ahogy felhasználjuk. Makrotápanyagok az energiát adó tápanyagaink, azaz a fehérje, a zsír és a szénhidrátok. Mikrotápanyagoknak nevezzük a vitaminokat és ásványi anyagokat, melyek plusz energiát nem jelentenek, de nélkülözhetetlenek szervezetünk zavartalan működéséhez, így az energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz is.

„Az egészség
nem minden, 
de egészség nélkül
minden semmi.”

A szakember azt vallja, hogy szervezetünk optimális működéséhez minőségi ételekre van szükségünk. Ha jókat eszünk (és eleget), és pluszban még mozgunk is, akkor testben, lélekben és mentálisan is egészségesek maradunk. „A hagyományos terápián túl fontosnak tartom a holisztikus szemléletet. A diétát egy lehetőségnek tartom: lehetőségnek a változásra, a fejlődésre, a tudatunk tágítására. A szervezet tünetekkel jelzi, ha kiestünk a harmóniából. Nincs más dolgunk, mint figyelni ezekre a jelekre.” Az ideális fogyás során heti 0,5 kg-ot érdemes veszíteni. Ez az a zsírmennyiség, melynek leadása még nem jelent nagy terhet a szervezetre és a felesleges bőrnek is van ideje mellette „visszahúzódni”. A napi energiabevitelt osszuk el legalább 4-5 étkezésre, ez nagyjából 2,5-3 óránkénti étkezési periódusokat jelent. A reggeli kihagyhatatlan étkezés. Igyekezzünk zsírszegény, rostban és összetett szénhidrátokban gazdag, hozzáadott cukrokban szegény étrendet kialakítani. Figyeljünk arra, hogy naponta többször együnk zöldséget és gyümölcsöt, és igyunk minimum másfél liter folyadékot, lehetőleg tiszta vizet.
Dózsa-Kádár Dóra


Cikkajánló


Egy szelet egészség Gyógyhír Magazin
Székrekedés – időskorban gyakoribb? Gyógyhír Magazin
Fogyni okosan Gyógyhír Magazin
Lehet egészségesebb is a húsvéti lakoma Gyógyhír Magazin
„Egészség skála” az ételekre? Gyógyhír Magazin
Szerves vitamin: több mint egy sima molekula Gyógyhír Magazin

Rovatok

A Gyógyhír Magazin megkérdezte Állatgyógyászat Allergia Alternatív terápiák Alvászavar Betegellátás, kórházak Betegjogok Betegségek tünetei Bőrvédelem, a bőr tünetei Cukorbetegség Daganatos betegségek Egészség - gazdaság Egészség-Tudomány Egészséges életmód, egészséges táplálkozás Egyéb Emésztőszervi betegségek Epebetegségek Étrendkiegészítők Étrendkiegészítők, vitaminok, ásványi anyagok Fájdalom, fájdalomcsillapítás Fejfájás Felsőlégúti megbetegedések, influenza Férfiak egészségügyi problémái Fertőző betegségek, járványok Fogyókúra Fül-orr-gégészet Genetika Gyermekellátás - gyermekgyógyászat Gyermekvállalás, gyermeknevelés Gyógyfürdők, strandok Gyógykonyha receptek Gyógynövények a gyógyításban Haj-bajok Hatósági hírek, figyelmeztetések Hormonális megbetegedések Ideggyógyászati megbetegedések Idősothonok Interjú Intim higiénia Kullancsok Lelki problémák, pszichiátriai betegségek Logopédia Magánegészségügy Magas vérnyomás Májbetegségek Meddőség Mobilapplikációk Mozgásszervi betegségek Nemibetegségek Neurológiai betegségek Nők egészségügyi problémái Nyaki- és gerincproblémák Olvasóink receptjei Önsegélyező- és egészségpénztárak PR cikkek Pszichiátria Pszichológia Sebkezelés, sérülések Száj- és fogászati megbetegedések Szemészet Szex, szerelem, család Szív- és érrendszeri betegségek Táplálkozási tanácsok Tesztek Tüdő- és légúti betegségek Tudomány Változó kor Védőoltások Vérszegénység, vashiány Vese- és húgyúti betegségek Visszérproblémák


adatvédelmi nyilatkozat   |   jognyilatkozat   |   elérhetőségeink   |   médiumajánlat

Weboldal üzemletetés: Iwebs


6727410 látogatónk volt eddig