• 2020. július 11., szombat

Vitaminok készenlétben


2017.11.10

Az idő komor, ön pedig egyre lehangoltabb? Jól jönne némi vitamin-utánpótlás, hogy felkészüljön a hideg időszakra? Ha unja a banánt, válasszon más gyümölcsöt és lehetőségei szerint télen is egyen sok friss zöldséget, kiegészítésként pedig hidegen sajtolt olajokat.



A csipkebogyót sose forraljuk fel, csak áztassuk be néhány órára, akár egy éjszakára. Így nem károsodnak értékes összetevői.

 

A téli hónapokban jóval kevesebb fajta friss zöldség és gyümölcs közül válogathatunk ugyan, de egy kis odafigyeléssel olyan menüt állíthatunk össze, amellyel természetes módon juttathatunk vitamint a szervezetükbe. A zöldségfélékben sok a vitamin, az ásványi és rostanyag, és nyomelemekben is bővelkednek. Természetes módon szabályozzák az emésztést, de mivel nem tartalmaznak sok energiát, nem hizlalnak, így naponta többször is bátran ehetünk belőlük. Mint Keviczki Viktória dietetikus lapunknak korábban elmondta, minden évszakban a saját éghajlati körülményeink között hozzáférhető ételek a leghasznosabbak, ugyanis ezekben koncentrálódik leginkább az a vitamin, amire szükségünk van. A természetes alapanyagokban lévő vitaminok sokkal könnyebben alakítják ki a szervezet ellenálló képességét, így nem szükséges mesterségesen, kapszulák szedésével pótolni azt. A felszívódásra is oda kell figyelni, tehát megfelelő mennyiségű víz és zsiradék is legyen a szervezetben, ami nélkülözhetetlen a vitaminok beépüléséhez.

Néhány hasznos tipp
Vannak apróságok, melyekre odafigyelve nagy lépést tehetünk immunrendszerünk erősítéséért. Sokan nem is tudják, hogy a tökmagolaj vagy a dióolaj nemcsak a salátákon finom, de különösen hatékony önmagában fogyasztva is. Ha naponta 1 evőkanállal eszünk (legjobb, ha reggel, éhgyomorra) hozzájuttathatjuk szervezetünket a szükséges vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. Érdemes tudni, hogy a hidegen sajtolt tökmagolaj kiváló gyulladáscsökkentő, eredményesen kezelhetőek vele a prosztata jóindulatú megnagyobbodása által okozott panaszok. A hidegen sajtolt dióolaj pedig a szív-és érrendszer legfőbb védelmezője. Hogy az immunrendszerünk erős legyen, és – többek között – a légúti fertőzéseket megelőzzük, gondoskodjunk arról, hogy elég C-vitamint fogyasszunk! Ez kiváló sejtvédő, a sebgyógyulást is gyorsítja. A népi gyógyászatban régóta ismert a csipkebogyó, amit mi magunk is gyűjthetünk ősszel.

Dózsa-Kádár Dóra


Gyógyhír Magazin

Cikkajánló


Egy szelet egészség Gyógyhír Magazin

Székrekedés – időskorban gyakoribb? Gyógyhír Magazin

Fogyni okosan Gyógyhír Magazin

Lehet egészségesebb is a húsvéti lakoma Gyógyhír Magazin

„Egészség skála” az ételekre? Gyógyhír Magazin

Szerves vitamin: több mint egy sima molekula Gyógyhír Magazin