• 2020. augusztus 13., csütörtök

Ünnep után is könnyedén!


2018.01.04

A feldíszített fenyőfán és az ajándékokon kívül a terített asztal a karácsony legünnepibb kelléke. A menü általában nem diétás, így év végén szembesülhetünk néhány hirtelen felszaladt plusz kilóval, esetleg puffadással vagy rossz közérzettel. Dietetikusok szerint azonban nem a koplalás a megoldás, hanem egy kis diéta sporttal.



Mi, magyarok, arról vagyunk híresek, hogy ünnepek alatt, baráti-családi összejöveteleken szeretünk enni és etetni. Meg is sértődik az a háziasszony, akinek főztjét nem kóstolják meg a vendégei. Mivel a hagyományos magyaros ételek táplálóak a javából, nem csoda, ha minden esztendő azzal a fogadalommal kezdődik, hogy most aztán tényleg lefogyunk. Nemcsak a kilók miatt fontos a diéta karácsony után, hanem azért is, hogy szervezetünk megtisztuljon. Méregtelenítés nélkül elképzelhetetlen az immunrendszer erősítése, a fizikai- és szellemi erőnlét fokozása. A szakemberek azt tanácsolják, hogy a felszedett kilóktól ne drasztikus sanyargatással próbáljunk megválni, hanem odafigyeléssel, egészségesebb táplálkozással.
Több fehérje fogyasztása csökkenti az éhségérzetet, serkenti a zsírvesztést és segíti az izomszövetek megőrzését, növelését. Ha a megszokottnál kevesebb (gyorsan felszívódó) szénhidrátot eszünk, beindul a testsúly csökkenés, és az inzulinszintünket is kordában tarthatjuk. Válasszunk nagy rosttartalmú ételeket, sok zöldséget, gyümölcsöt és igyunk sok folyadékot, lehetőség szerint csap- vagy ásványvizet. Alapvető tapasztalat – alátámaszthatja ezt mindenki, aki legalább egyszer próbált már életében fogyókúrázni –, hogy a súlyvesztés a nagy elszántságnak köszönhetően talán könnyebb, mint az elért eredmény megtartása. Éppen ezért nem elég a fogyókúra, a tartós sikerhez életmódváltásra van szükség.

Fogadom!
Pszichológusok szerint egy új tevékenység (például valamilyen testmozgás) 21 nap után válik szokássá, 6 hónap után pedig a személyiségünk részévé. A szakemberek azt tanácsolják, próbáljuk meg pozitív irányban megfogalmazni ígéreteinket, vagyis azok elsősorban arról szóljanak, hogy mit fogunk majd véghezvinni, és ne arról, hogy mit nem fogunk megtenni. „A nem eszem csokit mostantól”  helyett, inkább mondjuk azt: „mától sok gyümölcsöt fogok enni”.

D.-K. D.


Gyógyhír Magazin

Cikkajánló


Egy szelet egészség Gyógyhír Magazin

Székrekedés – időskorban gyakoribb? Gyógyhír Magazin

Fogyni okosan Gyógyhír Magazin

Lehet egészségesebb is a húsvéti lakoma Gyógyhír Magazin

„Egészség skála” az ételekre? Gyógyhír Magazin

Szerves vitamin: több mint egy sima molekula Gyógyhír Magazin