

Az Egészségügyi Világszervezet szerint az anyatej-helyettesítő készítmények marketingje hátráltatja a szoptatás támogatására irányuló erőfeszítéseket.
Az anyatej-helyettesítő tápszerek piacát nehéz ellenőrizni a cégek sokrétű, nagy hatású és kifinomult marketingtevékenysége miatt. A WHO ezért létrehozott egy mesterségesintelligencia-vezérelt eszközt, és arra kéri az embereket, ha olyan reklámmal találkoznak, amelyek a gyerekekre negatív hatású termékeket népszerűsítenek vagy szoptatásellenesek, jelentsék azt az alkalmazáson keresztül. Az anyatej-helyettesítők és a kisgyermekeknek szánt élelmiszerek marketingje, különösen a digitális marketing, veszé-lyezteti a szoptatás védelmére, előmozdítására és támogatására irányuló erőfeszítéseket – fogalmaz a világszervezet.
Egyértelmű bizonyítékok vannak arra, hogy bizonyos marketingstratégiák széles körben történő alkalmazása aláássa a csecsemők és kisgyermekek optimális táplálási gyakorlatát, ideértve a szoptatást, valamint a biztonságos és megfelelő kiegészítő táplálást. Ez veszélyezteti a gyermek növekedését és fejlődését. Emellett bizonyítékok vannak arra is, hogy a csecsemőknek és gyermekeknek szánt egészségtelen termékek népszerűsítése növeli a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. A gyorsételek és a cukros italok online marketingje pedig összefüggésben van a gyermekkori túlsúly és elhízás problémájával is.